چين چينستان چين چينستان .

چين چينستان

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

برش ليزري يك تكنولوژي است كه با استفاده از يك اشعه قدرتمند براي برش مواد مختلف (نظير چوب، مقوا، پلكسي و ...) استفاده مي‌شود. در اين روش پارامترهاي لازم و ابعاد مورد نظر از طريق سيستم رايانه به دستگاه برش ليزر داده شده و دستگاه ليزر با سرعت و دقت و قدرت زياد شروع به برش دادن و ساخت طرح مورد نظر مي‌نمايد كه در اين حين بخش اضافي ماده مورد نظر تبديل به آب، بخار و سوخته مي‌شود.

p0tr_c1.jpg

دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. كه از انواع آن مي‌توان به ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اكتيو و ليزر جامد اشاره كرد. اما ليزر‌هاي پركاربرد در صنعت غالباَ از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد هستند كه در ادامه به بررسي ساختار و كاربرد هركدام مي‌پردازيم.

  • ليزرهاي گازي

به نقل از خبرگزاري ايلنا، به ليزرهايي كه ماده فعال آن‌ها گاز است، ليزرهاي گازي مي‌گويند. ليزرهاي گازي معمولا حجيم هستند و و هر چه پر قدرت‌تر باشند، اندازه آ‌ن‌ها بزرگتر خواهد بود. نكته مفيد در رابطه با ليزرهاي گازي اين است كه آن‌ها بسيار يكنواخت‌تر و همگن‌تر از جامدات هستند، و مي‌توان براي پر كردن و خنك نمودن آن‌ها از يك مدار بسته استفاده كرد.

ليزرهاي گازي خود به سه دسته ليزرهاي اتمي، ليزرهاي يوني و ليزرهاي مولكولي تقسيم مي‌شوند.

ليزر مولكولي CO2 در زمره مهم‌ترين و كارآمدترين نوع از ليزرهاي گازي به شمار مي‌رود. ليزرهاي گازي دي اكسيد كربن در مقايسه با انواع ديگر ليزرها بازده بيشتري دارند و براي برش پلاستيك، لاستيك و فلزات تا ضخامت يك سانتي‌متر به كار مي‌روند  و در در زمينه‌هاي مختلف از جمله جوشكاري، برش استيل، الگوبري، جوش هسته اي و صنايع نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 جالب است بدانيد زماني‌كه  باريكه خروجي ليزر دي اكسيدكربن كانوني شود، مي‌تواند الماس و صفحات فولاد ضخيم را در عرض چند ثانيه برش دهد.

  • ليزرهاي جامد

ليزر حالت جامد ليزري است كه در آن ماده ليزري، بلور يا شيشه‌اي است كه داراي خط طيفي فلوئورسان تيزي است. اين ماده تحت برانگيختگي اپتيكي قوي در طول موج فلوئورسانس عمل مي‌كند.

ليزر ياقوت اولين ليزر حالت جامد است كه درسال 1960  ميلادي با موفقيت عمل كرد، دانشمندان اخيرا تحقيق  بر روي ليزر حالت جامد با اندازه كوچك را مورد بررسي قرار داده‌اند.

 اين نوع جديد از ليزرهاي جامد بر خلاف ساير ليزرها داراي طول موج پهن‌تري بوده و قابليت تنظيم دارند در صورتي‌كه ساير ليزرها تنها در يك محدوده ?درصدي قابليت تنظيم و نوسان داشتند.

ليزرهاي قابل تنظيم حالت جامد در طيف سنجي‌هاي فيزيكي و شيميايي بكار گرفته شده‌اند و كاربرد آن‌ها تحول شگرفي را در طيف سنجي اتم‌ها و مولكول‌ها ايجاد كرده است. به نحوي كه مي‌توان اذعان داشت كه پيشرفت و توسعه چشمگير صنعت مخابرات در زمينه فيبر نوري مرهون بكارگيري سيستم‌هاي ليزري حالت جامد بوده است.

  1. انواع ليزرهاي جامد
  1. ليزر (YAG): در حال حاضر، كاربردي‌ترين ليزر حالت جامد كه براي پردازش و ماشين كاري مواد بكار مي‌رود، ليزر ياگ YAG است. بلور YAGسخت است و كيفيت اپتيكي خوب و ضريب هدايتي بالايي دارد. اين ليزر پهناي خط باريك، بهره بالا و آستانه ليزري پاييني دارد. ليزر YAG در درجه اول براي برش و حكاكي فلزات و سراميك‌ها استفاده مي‌شود.
  2. ليزر(Nd:YAG): در ميان ليزرهاي حالت جامد يون فلزي، ليزر Nd:YAG بيشترين كاربرد را دارد. لعل يوتريم آلومينيم (YAG) آلاييده به نئوديميم داراي خواص ويژه‌اي است كه آن را براي عمل ليزري مناسب ساخته است.

اضافه كردن يون‌هاي فلزي به ليزرهاي حالت جامد امكان ساخت انواع مختلف سيستم‌هاي ليزري را فراهم كرده و توانسته كيفيت پرتوهاي خروجي را به شكل قابل توجهي بالا ببرد. ليزر Nd:YAG از اضافه كردن 0.1 تا 1 درصد يون نئوديميم  به بلورYAG ساخته مي‌شود كه طول موج گسيلي اين ليزر 1.06 ميكرون و گاهي 1.32 ميكرون است. از ليزر Nd:YAG براي تضعيف ماده و حكاكي روي قطعه و در مواقعي كه قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.

  1. ليزر Er: ليزرهاي ايربيوم به خاطر داشتن دو طول موج ويژه اهميت دارند، اما از نظر انرژي خروجي خيلي قابل توجه نيستند. بلور YAG كه با چگالي بالا به يون‌هاي ايربيوم آلاييده شده است يك خروجي در 2.9 متر و شيشه فسفات آلاييده به ايربيوم خروجي در 1.54 ميكرومتر دارند. از آن‌جايي كه هر دو اين طول موجها توسط آب جذب مي‌شوند باعث شده اين ليزرها كاربردهاي جالبي در پزشكي داشته باشند.

طرز كار دستگاه برش ليزر cnc

فرايند كار به اين نحو مي‌باشد كه ابتدا توسط نرم افزارهاي نقشه كشي و طراحي از قبيل اتوكد، كورل دراو و ادوب ايلوستراتور و با ابزار خط اقدام به طراحي مي‌كنيم، سپس طرح مورد نظر شما بر روي نرم افزار دستگاه برش ليزري بارگزاري مي‌شود و با استفاده از نرم افزار و با توجه به جنس و ضخامت جسمي كه قرار است برش داده شود به تنظيم سرعت و قدرت دستگاه مي‌پردازيم سپس به وسيله نرم افزار طرح مورد نظر به وسيله نازل و با استعمال اشعه ليزر از يك خروجي قوي ليزر بر روي جسم مورد نظر بريده مي‌شود، آب مي‌شود، مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و سرانجام فرآيند برش آغاز مي‌گردد.

اما از آن‌جايي كه اشعه خارج شده فاقد قدرت لازم جهت برش دقيق قطعات مي‌باشد، براي افزايش توان ليزر و موازي كردن مسير بازتاب پرتوها لازم است از آينه‌هايي با درصد بازتابش بالا استفاده شود تا فوتون‌ها بتوانند بين دو آينه بازتاب كنند، بعد از انجام اين فرآيند نور خارج شده را به كمك لنزفوكوس به حالت نقطه‌اي درآورده و بر اجسام مي‌تابانيم انجام اين فرآيند سبب تشديد توان ليزر و در راستاي برش اجسام گردد.

از آن‌جا كه عمل ليزر گرماي زيادي ايجاد مي‌كند و توان ليزر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد پس بايد به فكر راهي براي خنك كردن تيوپ ‌ ليزرها و آينه‌ها باشيم.

يك روش خنك كردن سيستم، استفاده از جريان گاز مي‌باشد. و روش ديگر استفاده از سيستم خنك كننده گردش آب مي‌باشد . عبور گاز و يا گردش آب علاوه بر خنك كردن تيوب ليزر و آينه‌ها باعث مي‌شود تا مواد اضافي كه بعد از برش  به صورت براده‌هايي در لبه‌هاي جسم باقي مي‌ماند پاكسازي گشته و سطحي كاملا صاف از برش ليزر حاصل گردد.

از دستگاه برش ليزري شركت رادوكس مي‌توان براي برش انواع مختلف فلزات نظير طلا، نقره، آهن، پلاتين، برنج، كروم، استيل و همچنين جهت برش غير فلزات همانند مقوا، ام دي اف، چرم، لاستيك، پلكسي، جير، چوب، كف پوش و موكت و ... استفاده نمود.

اين موارد باعث شده است كه شركت رادوكس به عنوان قطب اصلي اين صنعت در خاورميانه شناخته شود.

براي راهنمايي جهت خريد و همچنين ثبت سفارش خدمات برش ليزر مي‌توانيد به آدرس https://radoxgroup.com/ و يا با شماره تماس 0212776 تماس حاصل نماييد.


برچسب: نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۰:۰۵ توسط:sam موضوع:

پيامك تبليغاتي براي كارواش داران چه مزيت هايي دارد؟

پيامك تبليغاتي براي كارواش داران چه مزيت هايي دارد؟

kiej_z5.jpg

موضوع مورد بحث در اين مقاله در رابطه با پيامك تبليغاتي مي باشد.

احتمالا شما نيز اگر به واسطه ي بيزينس يا كسب و كار تان در رقابت هاي اقتصادي باشيد، حتما با اصطلاح پيامك تبليغاتي آشنا شده ايد.

امروزه با نزديك شدن رقابت لحظه اي و تنگاتنگ ميان مشاغل مختلف، نمي توان گفت بازاريابي تنها مختص به كسب و كاري هاي خاص مي باشد.

به عنوان مثال شايد براي تان عجيب باشد كه كارواش ها نيز جز آن دسته از مشاغلي باشند كه بتوانند براي ارائه خدمات از  پيامك تبليغاتي استفاده كنند.

اما خوب كارواش ها هم براي بهبود وضعيت كسب و كارشان از پيامك تبليغاتي استفاده ميكنند.

مسلما در بازه ي زماني كوتاهي متوجه خواهيد شد كه رونق كسب و كار در كارواش ها و تعداد مشتري هايي كه جوياي خدمات از كارواش مورد نظر مي باشند،افزايش  قابل توجهي يافته اند.

 ماهيت استفاده از پيامك تبليغاتي براي كارواش ها

شايد براي تان سوال پيش بيايد كه استفاده از پيامك تبليغاتي براي كارواش ها چه مزيت ها و فوايدي را براي شان در پي خواهد داشت.

طبيعتا اولين دليل گام برداشتن به سوي چنين اقداماتي و استفاده از شيوه هاي بازاريابي پيامكي، اين است كه سود دهي كسب و كارتان را افزايش دهيد و درآمد بيشتري را كسب كنيد.

اما مسلما استفاده از پيامك تبليغاتي اهداف ديگري را نيز در بر خواهد داشت كه با روش هايي غير مستقيم و هوشمندانه در قالب خدمات پيامك تبليغاتي كسب و كار را به سمت موفقيت بيشتر و متداوم تر خواهد برد.

اصول كسب و كار يك كارواش را براي تبليغ و بازاريابي در نظر بگيريد. چطور مي توان با روشي هدفمند و برنامه ريزي شده به شيوه اي اصولي براي كارواش ها بازاريابي و تبليغاتي مفيد در پيش گرفت؟

روش هاي تبليغات از گذشته تا به حال چه تغييري كرده است؟

تصور كنيد كه شيوه هايي مانند پخش تراكت هاي تبليغاتي در سالهاي گذشته تا چه اندازه مرسوم بوده، اما امروزه با پيشرفت هاي چشمگيري كه در دنياي تبليغات در دنيا رخ داده،  اين شيوه ها در بازاريابي امروزي تقريبا منسوخ شده اند.

در دنياي تبليغات امروز، مهمترين مساله كم كردن هزينه ها و بازيابي بيشتر است.

يكي از ابزارهايي كه به كاهش چشم گير هزينه ها كمك ميكند ارسال پيامك تبليغاتي هدفمند است.

چرا استفاده از پيامك تبليغاتي را شيوه اي به صرفه در تبليغات مي دانند؟

شايد براي تان سوال پيش بيايد كه قيمت اس ام اس تبليغاتي چقدر مي باشد و چرا شيوه تبليغاتيمقرون به صرفه در بازاريابي به حساب ميايد؟

ارسال اس ام اس يكي از تاثير گذارترين انواع بازاريابي مستقيم است، كه طبق تحقيقان بالغ بر 90% از اين پيامك ها توسط كاربران روي گوشي موبايل باز ميشود.

به طور ميانگين هر فرد در طول روز، حدود 84 بار گوشي تلفن همراه خود را چك ميكند، پس اين يك موقعيت خوب براي نمايش دادن نام برندتان است.

با توجه به مزيت هايي كه اس ام اس ماركتينگ يا همان تبليغات پيامكي دارد، قيمت آن بسيار مقرون به صرفه است.

كابردهاي ويژه و مهم پيامك تبليغاتي براي كارواش ها؟

از جمله مهم ترين كارهايي كه مي توانيد با پيامك تبليغاتي براي بهبود فعاليت هاي تان در كارواش ها انجام دهيد را مي توانيد درموارد اشاره شده در زير مشاهده نماييد:

معرفي كارواش تان همراه با خدماتي كه ارائه مي دهد:

اين كار را ميتوانيد بر اساس شماره هايي كه در يك محله ثبت شده است انجام دهيد.بيزينس هاي محلي يا اصطلاحا  Local business ها ميتوانند بهترين استفاده را از ارسال منطقه اي و محله اي داشته باشند.

فقط كافي است  شماره هايي كه در بانك هاي سامانه پيامكي قرار دارد را به عنوان مخاطب انتخاب كنيد و اقدام به ارسال كنيد.

ميتوانيد از بانك هاي مختلف مانند بانك شماره منطقه اي، محله اي، كد پستي، و ارسال از روي نقشه استفاده كنيد.

استفاده از پيامك تبليغاتي براي اطلاع رساني در خصوص ارائه انواع قيمت هاي شستشو در كارواش ها

در بازار رقابتي، ميتوانيد  با ارسال تخفيف ها و قيمت هاي رقابتي به مشتريان از رقبا يك قدم جلوتر باشيد.

استفاده از پيامك تبليغاتي در خصوص اطلاع رساني براي آفرهاي ويژه در كارواش ها

اگر آفر يا پيشنهاد ويژه اي براي مشتريان داريد، بميتوانيد بدون معطلي آنها را با خبر كنيد. سرعت انتقال اطلاعات يم مزيت رقابتي براي شما به وجود مياورد. سريع ترين ابزار براي انتقال اطلاعات ارسال پيامك ميباشد.

قبل از اقدام به خريد پنل اس ام اس حتما با دقت خيلي زياد تمام سامانه هايي كه اين خدمات را ارائه ميدهند بررسي كنيد.

يك سامانه حرفه اي ميبايست به طور تمام وقت پشتيباني پنل اس ام اس را انجام دهد و در موارد اظطراري مشكلات را براي كاربران مرتفع كند.

براي اطلاع از خدمات سامانه پيامكي مديانا كليك كنيد.


برچسب: پيامك تبليغاتي براي كارواش داران چه مزيت هايي دارد؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۹:۱۷ توسط:sam موضوع:

ارسال پيامك انبوه چه تاثيري در افزايش ميزان فروش محصولات دارد؟

ارسال پيامك انبوه چه تاثيري در افزايش ميزان فروش محصولات دارد؟

uz_b5.jpg

امروزه روش هاي بسياري براي تبليغات وجود دارد كه هر كدام هم معايب و مزاياي خود را دارند.

در اين بين تبليغات به روش ارسال پيامك انبوه، بين مردم و صاحبان كسب و كار مورد توجه است.

ارسال پيامك انبوه مزاياي خاص خود را دارد. ما در اين مطلب سعي كرده ايم اين موضوع را براي شما توضيح دهيم.

با ما همراه باشيد.

حتما اين سوال براي شما پيش آمده است كه روش هاي تبليغات تا چه حد با يكديگر متفاوت مي باشند.

چرا تبليغات به روش ارسال پيامك انبوه را انتخاب مي كنيم؟

شايد بهتر باشد پاسخ اين سوال را  به اين شكل داد، از طريق سامانه ارسال پيامك تبليغات به صورت مستقيم و بدون واسطه انجام مي شود.

از اين طريق مي توانيد مطمآن باشيد كه پيام شما حتما به دست مشتري رسيده و آن را خوانده است.

در اين روش نيازي به طراحي پيچيده نمي باشد و در يك زمان كوتاه مي توانيد به افراد زياد و در فاصله كوتاهي پيامك بفرستيد.

اگر ميخواهيد از طريق ارسال اس ام اس تبليات كنيد فقط كافي است كه يك پنل پيامك تهيه كنيد.

درپنل پيامك دسترسي به محيط مديريت ارسال اس ام اس، فقط با داشتن نام كاربري و رمز عبور امكان پذير است.

پنل پيامك امكان دريافت و ارسال اس ام اس را در هر ساعت از شبانه روز دارد و تنها كافي است شما تنظيمات مربوطه را انجام دهيد.

ويژگي هاي پنل ارسال اس ام اس انبوه

  • در روش ارسال پيامك انبوه مطمئن هستيد كه پيامك شما به دست مخاطبتان رسيده است، به اين علت كه تلفن همراه براي افراد يك وسيله كاملا شخصي و جدا نشدني مي باشد. مخاطبان شما به صورت مداوم تلفن خود را چك مي كنند، در نتيجه ارسال پيامك انبوه يكي از راه هاي مفيدبراي تبليغات است.
  •  پيامك در لحظه ارسال مي شود، در اين روش شما مي توانيد در همان لحظه اي كه مد نظر داريد، پيام خود رابه مشتري برسانيد. مي‌توانيد اخبار و پيشنهادات فوري خود را از اين روش براي مشتريان ارسال كنيد.
  • هنوز جمعيت زيادي هستند كه از اينترنت استفاده نمي كنند، اما همه افراد جامعه تلفن همراه دارند و در همه اوقات از آن استفاده مي كنند. اين به اين معني است كه ارسال پيامك تبليغاتي امكان ديده شدن بيشتري دارد. در نتيجه مشتريان به ارسال پيامك واكنش بهتري نشان مي دهند.

شما مي توانيد در پيامك خود از مشتري موارد بسياري را درخواست كنيد و بازخورد بگيريد.

  • ارسال پيامك انبوه از طريق پنل پيامك كار بسيار ساده اي است. به اين شكل كه شما متن خود را تايپ مي كنيد، شماره هاي دريافت كننده را هم انتخاب مي كنيد و تنها با زدن يك دكمه، متن شما براي هزاران نفر ارسال مي شود.
  • پيامك بيش از هر روش ديگري در تلفن هاي افراد ماندگاري دارد، به اين شكل كه زماني كه شما يك پيامك ارسال مي كنيد مي تواند تا مدت ها در گوشي مخاطبان بماند.

اين پيام ها حجم بالايي ندارند و نگهداري آن ها سخت نيست، در نتيجه فرد آن ها را حفظ مي كند، ممكن است در آينده به پيام شما نياز داشته باشد و به آن رجوع كند.

  • در روش ارسال پيامك انبوه ديگر نگراني بابت نبود توزيع كننده ها نداريد و فقط با يك بار پرداخت هزينه تبليغ به فرد تبليغ كننده، مي توانيد اين كار را انجام دهيد.

شايد اين سوال براي همه پيش بيايد كه آيا هزينه پيامك هاي ارسال نشده به حساب نمايندگان برميگردد يا خير؟

پيامك هايي كه ارسال نمي شوند به دو گروه تقسيم مي شوند:

پيامك هايي كه ارسال نشده اند و پيامك هايي كه ارسال شده اما گزارش ارسال آن ها به دست ما نرسيده است.

براي مثال اگر يك شماره موبايل اشتباه باشد يا گوشي طرف مقابل براي مدت زيادي خاموش باشد و يا شماره بلك ليست باشد، اين پيامك براي آن شخص ارسال نخواهد شد و هزينه آن بازگردانده مي شود.

اما اگر ارسال نشدن پيامك به دليل نبود آنتن باشد، در اين صورت هزينه پيامك ارسال نشده از سمت مخابرات بازگردانده نمي شود.

بررسي آمار بازخورد ارسال اس ام اس انبوه

در اين بخش از مقاله ارسال اس ام اس انبوه و تاثير آن در فروش، و بازخورد آن مي پردازيم.

بيشتر از 38% از افرادي كه پيامك تبليغاتي دريافت مي كنند به آن شركت جهت كسب اطلاعات بيشتر مراجعه مي كنند.

بيشتر از 32% از اين اشخاص به فروشگاه هايي كه در آن پيامك به آن اشاره شده است مراجعه مي نمايند.

بيشتر از 27% از اشخاصي كه اين پيام را دريافت مي كنند به سايت آن شركت سر زده و براي خريد همان محصول معرفي شده و يا محصولي ديگر به آن شركت مراجعه مي كنند.

بيشتر از 26% از كساني كه اين پيام را دريافت مي كنند، براي خريد آن محصول به مغازه مورد نظر مراجعه مي كنند.

25% از همين افراد هنگام مراجعه به آن فروشگاه نسبت به خريد ديگري اقدام مي كنند.

21% از افرادي كه اس ام اس هاي تبليغاتي را دريافت مي كنند، در بدترين حالت ممكن اگر خودشان براي خريد به فروشگاه مذكور مراجعه نكنند، آن فروشگاه را حتما به دوستان و آشنايان خود معرفي مي كنند.


برچسب: پيامك انبوه چه تاثيري در افزايش ميزان فروش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۲:۵۵ توسط:sam موضوع:

نگهداري‌هاي پس از ايمپلنت ‌به چه صورت است؟

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان از متدهايي است كه درست بسان دنداني سالم و طبيعي مي ماند و جايگزين دندان مي شود.

چه افرادي كانديداي ايمپلنت هستند؟


افراد داراي شرايط ذيل كانديداي مناسبي براي انجام ايمپلنت مي باشند:
1-
استخوان ناحيه مربوطه بايد از نظر تراكم،ارتفاع و قطر آمادگي لازم داشته باشند.
2-
مراجعه كننده نبايد داراي بيماري لثه اي بوده و بهداشت بايد در حد بالا بالايي باشد.
3-
استعمال دخانيات براي اين بيماران ممنوع مي باشد.
4-
بيمار بايد از نظر وضعيت بدني سالم باشد و به بيماري هايي من جمله ديابت پيشرفته،سرطان و ساير اينگونه بيماري ها مبتلا نباشد.
لطفا براي ديدن فيلم توسط دكتر بزرگ روي لينك ايمپلنت دندان كليك نماييد.


 

نگهداري‌هاي پس از ايمپلنت ‌به چه صورت است؟


پس از انجام ايمپلنت، رعايت بهداشت بايد به بهترين شكل صورت بگيرد. در غير اين صورت استخوان اطراف ايمپلنت و نيز لثه دچار عفونت شده سپس ايمپلنت مانند دنداني طبيعي لق مي شود و بايد آن را خارج كرد.

در‌مورد پروتز‌هاي روي ايمپلنت توضيحاتي مي‌دهيد؟


در مواقعي كه بيمار فقط يك دندان از دست رفته داشته باشد،مي توان آن را ايمپلنت جايگزين كرد اما اگر جاي زيادي از دندان-ها خالي باشد،آنگاه ايمپلنت ها به عنوان پايه هاي بريج مورد استفاده قرار مي گيرند.از ديگر موارد استفاده از ايمپلنت مربوط به آن دسته از بيماراني است كه براي مدت مديدي دندان هاي خود را از دست داده اند و داراي دندان مصنوعي مي باشند. بدين صورت با سپري شدن زمان دندان مصنوعي فك پايين به دليل تخريب استخوان فك لق مي شود.
بهترين گزينه براي درمان كردن اين قبيل از بيماران اين است كه حداقل دو ايمپلنت در گرداگرد دندان هاي نيش فك پايين قرار دهند.يعني روي آن ها دو گيره به صورتي قرار گيرد كه در داخل دندان مصنوعي قفل شود.اين عمل از بروز لق شدن آن جلوگيري به عمل مي آورد.
بررسي كامل قيمت و هزينه هاي كاشت ايمپلنت دندان
متقاضيان ايمپلنت براي ترميم دندان روز به روز بيشتر مي شود.اما يكي از مهم ترين موانع در استفاده از اين روش، هزينه ي سرسام آور اين عمل است.در ادامه به اين موضوع بيشتر خواهيم پرداخت.

ايمپلنت دندان


ايمپلنت دندان از متدهايي است كه درست بسان دنداني سالم و طبيعي مي ماند و جايگزين دندان مي شود. انتخاب نوع آن بستگي به عوامل مختلفي دارد من جمله: نوع پروتز،وضعيتي كه استخوان فك دارد و همينطور شرايط بيمار و از همه مهم تر قيمت ايمپلنت دندان...نكته ي مهم اين است كه بيمار بايد همانند دندان طبيعي از ايمپلنت دندان خود مراقبت كند و هم چنين فشار بيش از حد بر ايمپلنت دندان صحيح نمي باشد.
در مورد نگراني هاي زياد به خاطر اين عمل بايد بگويم كه شما تنها نيستيد.يكي از بزرگترين دغدغه هاي بيماران مربوط به همين هزينه ي درمان مي باشد.بنا بر شرايطي كه هر بيمار دارد،قيمت ايمپلنت دندان متفاوت مي باشد.بهترين روش براي دانستن قيمت دقيق اين است كه مشاوره رايگان بگيريد و از پزشكتان بخواهيد كه همه چيز را برايتان توضيح بدهد.بهتراست پزشكي را انتخاب كنيد كه همه ي مراحل دندانتان را من جمله كاشت و روكش،در يكجا انجام دهيد.اينگونه كمي از هزينه هاي اين عمل كاسته مي شود و ديگر نياز نخواهيد داشت تا به مطب هاي مختلفي مراجعه كنيد.

نوع ايمپلنت


هزينه هاي ايمپلنت دندان از عوامل گوناگوني سرچشمه مي گيرد.روش درماني كه پزشك برطبق شرايط فرد درنظر مي گيرد و همچنين نوع ايمپلنت از عامل هاي مهم است.پس از سپري شدن اين مرحله ها،پزشك در استخوان فك پيچ فلزي قرار مي دهد و بدين صورت درمان را آغاز مي كند.

 

قيمت ايمپلنت دندان


متاسفانه به دليل وارد شدن بعضي از تجهيزات پاياني و قيمت ايمپلنت دندان اين تجهيزات از كشورهايي مثل آمريكا و يا اروپا بيشتر بوده و دليل عمده و اصلي آن شركت هاي واردكننده ي خارجي هستند كه با اين قيمت گذاري ها باعث بروز اين چنين مشكلاتي شده اند و همه ي كشورهارا از لحاظ قدرت خريد يكسان مي پندارند. دليل ديگر اين است كه اين تجهيزات را با قيمت ايمپلنت دندان بيشتري مي فروشند و اين تفاوت ها بي تاثير نبوده است.بيشترين هزينه ي درمان هاي دندان پزشكي متعلق به كاشت دندان مي باشد.بخش عمده ي هزينه ي اين عمل به قيمت خود كالا بستگي دارد.

از برند هاي معتبر استفاده كنيد


مسلما برندي كه انتخاب مي كنيم در كيفيت درمان تاثير زيادي دارد.انتخاب كردن ايمپلنتي كه از هر نظر مناسب و محصول شركت معتبري باشد در ماندگاري و عدم آسيب ديدن ايمپلنت دندان تاثير بسزايي دارد.برعكس اين موضوع نيز كاملا صدق مي- كند، يعني استفاده از جنس نامرغوب و نامناسب عوارض شديدي به همراه خواهد داشت.

بررسي ميزان موفقيت


عوامل زيادي در موفقيت ايمپلنت دندان وجود دارند كه در ميان آن ها مي توان به سلامت جسمي،سلامتي و كيفيت لثه و همينطور تراكم استخوان فك اشاره كرد.همه ي اين عوامل در موفقيت يك ايمپلنت دنداني تاثير جدي دارند.
اين روش يعني كاشت دندان،در جوامع پيشرفته ي پزشكي نسبت به ساير عمليات زيبايي دندان مورد تاييد قرار گرفته است و در مقايسه با روش هاي سنتي و قديمي بهتر است.با اين حال به علت هزينه ي بسيار بالايي كه دارد باعث مي شود تا عده ي زيادي از بيماران از انجام اين عمل چشم پوشي كنند.بهتر است كه در ابتدا با پزشك متخصص مشورت كنيد و سپس تصميم بگيريد.
ايمپلنت دندان كار آساني نيست و نبايد آن را به هر پزشكي سپرد.درست است كه هزينه ي انجام اين عمل بسيار مهم است، اما با چه قيمت ايمپلنت دندان...در نتيجه هم به فكر هزينه باشيد و هم پزشكي كه قرار است زيبايي دندانتان را به او بسپريد.پس در اين زمينه كاملا هوشيار باشيد و با آگاهي كامل تصميم بگيريد.

اصول قالبگيري پروتز ايمپلنت


اين مقاله روش هاي مختلف قالبگيري پروتز ايمپلنت  را ارائه ميدهد و به 2 روش تري باز و بسته مي پردازد.اين مراحل نياز به دقت زيادي دارد و دندانپزشكان بايد با دقت بيشتري اين مرحله را طي كنند تا پروتز نهايي را بتوانند به بهترين نحو ممكن بسازند. در ادامه مطالب به خلاصه اي از اين دو مرحله خواهيم پرداخت.
1. تري باز
اگرقالبگيري در نواحي فيكسچر و به طرز تري بازاست نيازبه دقت بيشتري است و تكنيك ويژه آن سمت گزينش اباتمنت هاي زاويه داراست و از اين روش معمولا دندانپزشكان كمك ميگيرند. ايمپرشن كوپينگ هاي باز در اين روش كاربرد دارند  و وقتي زمان برداشت قالب فرا ميرسد جابجاكردن بخش ها كم مي شود.
اول از همه برروي سطح فيكسچر، با بسته شدن ايمپرشن كوپينگ ها روبه رو خواهيد شيد و دراين بخش ها تزريق ماده قالبگيري صورت ميگرد. در اين مرحله تري معمولي كاربرد دارد با اين تفاوت كه با سوراخ شدن جايگاه ايمپرشن ها روبه رومي شود، به روشي اي كه نوك آنها بعد از اينكه تري بر سطح ايمپرشن جاي گيري كرد، از تري خارج مي شود.پيچ ايمپرشن ها بدوناپ اينكه تري را جدا كند،  باز ميكنند و پس ازآن ازسطح ايمپلنت دندان آنها را با قالب جدا ميكنند.
پس ازاينكه اين مرحله انجام شد،ايمپرشني كه در قالب جا مانده، درلابراتوار آنالوگ را مي بندند ودر اين مناطق شكل بافت نرم به وجود مي آيد و سپس گچ ريزي صورت مي گيرد و اباتمنت متناسب انتخاب مي شود وزماني پروتز نهايي اباتمنت به وجود مي آيد كه مرحله توليد نشانگر جايگاه و موم گذاري گذرانده شود و داخل دهان تست و امتحان مي شود.
2.
تري بسته
در صورتي از روش  قالب گيري فيكسچر و به صورت تري بسته (Fixture level – Close tray) استفاده ميشود كه تست اباتمنت خوب نباشد.به صورتي كه ازبا كمك گرفتن از جايگزيني ايمپرشن كوپينگ بر سطح فيكسچرمي توانيد، جايگاه اباتمنت و فيكسچر را در كست مجددا باسازي كرده واندازه و قطر اباتمنت در لابراتوار امتحان شود.
در اين شيوه ايمپرشن كوپينگ به جاي هيلينگ بسته ميگردد و در اين مناطق ماده قالبگيري داخل مي شود. پس از آن بر سطح ايمپرشن كوپينگ ها تري قالبگيري قرار ميگيرند. دراين حالت نمود دروني تري،محل جديد ايمپرشن ها را مشخص ميكند.

ايمپلنت هاي دنداني چيست؟




ايمپلنت هاي دنداني از روكش هاي فلزي يا قالب هايي تشكيل شده اند كه در درون استخوان فك ودهان و لثه به شكل جراحي قرار مي گيرند. زماني كه اين ايمپلنت ها در جايگاه خودشان قرار مي گيرند، اين اجازه را به پزشك خود مي دهند تا دندان هايي كه قرا است جاي آنها باشند را به خوبي روي آن قرار دهند.
براي قرار گرفتن و پذيرش ايمپلنت، شما بايد از لثه هاي سالم وغير عفوني و استخوان مناسب و محكم و به اندازه برخوردار باشيد تا بتوانيد به خوبي از ايمپلنت حمايت كنيد. شما علاوه بر اين بايد قول دهيد كه  ازاين ايمپلنت هاي ساخته شده سالم وصحيح نگه داري كنيد. براي موفقيت در استفاده از ايمپلنت در زمان زياد مراقبت هاي دقيق و خوب ازدهان و دندان ومراجعه به دندانپزشكي به طورمنظم بسيار مهم است.
درسته كه استفاده ازايمپلنت ها روشي گران تر از شيوه هاي ديگر كاشت دندان ها هستند، و حتي تقريبا همه بيمه هاي موجود اغلب پايين تر از 10% مبالغ  را حمايت مي كنند.ولي با همه ي اينها ايمپلنت دنداني، بهترين و موثر ترين شيوه و عمل براي پر كردن جاي خالي دندانهايي كه از دست رفته است مي باشد و شكلي طبيعي و منظم و زيبا دارد.
منبعايمپلنت   ، آفتاب


برچسب: نگهداري‌هاي پس از ايمپلنت ‌به چه صورت است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۲۸ توسط:sam موضوع:

راديولوژي الف

راديولوژي الف

راديولوژي شامل متدها و روش هاي مختلفي در عكس برداري است كه هر كدام مزيت هاي خاص خود را دارد. پيشرفت علم نيز تكنولوژي هاي تازه اي را در اختيار مراكز راديولوژي قرار مي دهد تا با بهره گيري از علم و تجربه، درمان هاي دقيق تري به بيماران ارائه شود. در اينجا اشاره كوتاهي به سه عكس متداول در دندانپزشكي مي كنيم:

  • عكس opg

عكس opg يكي از انواع عكس هاي راديولوژي رايج در دندانپزشكي است. وقتي فرد براي معاينه به صورت ساليانه به دندان پزشك مراجعه مي كند، در اولين اقدام، دندان پزشك دستور يك عكس opg را مي نويسد. در اين عكس نمايي از همه دندان ها در يك تصوير ديده مي شود كه بر اساس آن دندان پزشك تعداد جلسات لازم براي درمان را تنظيم مي كند.

كاربرد عكس opg

اين نوع از عكس برداري كاربردهايي در دندان پزشكي دارد كه به اين شرح است:

  • تشخيص حفره هاي دندان ها
  • مشاهده عفونت در لثه و دندان
  • وجود تومورها در لثه و دهان
  • تشخيص مشكلات سينوسي
  • شكستگي استخوان فك و دندان ها
  • مشاهده ميزان رشد دندان هاي شيري

فايده عكس opg

اين نوع از عكس برداري دندانپزشكي، كمك مي كند تا پوسيدگي هاي دندان، در مراحل ابتدايي تشخيص و درمان شود. زيرا با عميق تر شدن و گسترش پوسيدگي، امكان از دست رفتن دندان وجود دارد.

روند انجام كار

براي انجام اين عكس برداري، ابتدا بايستي عينك و اشياي فلزي ناحيه گردن و صورت مانند گردنبند را كنار گذاشت و چانه را روي قسمت مخصوص دستگاه قرار داد. صفحه كوچكي نيز در داخل دهان قرار مي گيرد كه فرد بايد آن را با دندان هاي خود ثابت نگه دارد.

بخشي از دستگاه كه به صورت دوار حركت مي كند، دور سر بيمار به حركت در مي آيد و تصويري ??? درجه اي از ناحيه فك بالا و پايين را در يك نما حاصل مي كند. در زمان كار دستگاه، فرد بايد ثابت و بي حركت بماند. مدت زمان اين عكس برداري به طور معمول كمتر از ? دقيقه خواهد بود.

عكس opg  در زعفرانيه

براي تهيه عكس opg و استفاده از اين خدمت در عكس opg در زعفرانيه و مناطق اطراف مي توان به راديولوژي الف مراجعه كرد كه با در اختيار داشتن تجهيزات به روز و كادري مجرب، آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

  • عكس ايمپلنت

هرگاه فردي به هر علت، يك يا چند دندان خود را از دست بدهد، بهترين روش جايگزيني دندان، استفاده از ايمپلنت است. ايمپلنت دنداني است كه دندان پزشك بر اساس قالب هاي تهيه شده از فك بيمار، ساخته و آن را به شكل ثابت به فك متصل مي كند. ظاهر ايمپلنت با دندان هاي ديگر تفاوت چنداني ندارد.

در مراحل قالب گيري، اتصال و بعد از متصل كردن ايمپلنت، نياز است تا دندان پزشك به صورت واضح عكس هاي دو بعدي يا سه بعدي از فك را مشاهده كند. در اين مواقع انواع عكس برداري هاي قابل استفاده در دندانپزشكي به كمك دندان پزشك مي آيند و او مي تواند بر حسب نياز از يكي از روش ها بهره ببرد.

عكس ايمپلنت را مي توان از طريق روش معمولي راديولوژي دندان، سي تي اسكن، راديولوژي جمجمه، opg و cbct تهيه كرد. اين روش ها، قابل جانشيني با يكديگر نيستند و به تشخيص دندان پزشك هر بار، يكي از آن ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از ميان اين روش ها كه عكسي دو بعدي را در اختيار دندان پزشك قرار مي دهند، cbct با ارائه عكس سه بعدي كمك شايان توجهي به روند درمان مي كند.

تمامي روش هاي مورد نياز در تهيه عكس ايمپلنت در شمال تهران، در مركز راديولوژي الف گرد هم آورده شده تا بيمار با مراجعه به تنها يك مركز، تمام خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.

عكس cbct

Cbct تكنولوژي شاخصي است كه به كمك متخصصين آمده تا درمان مطلوب تري را رقم بزند. دستگاه عكس برداري cbct همانند سي تي اسكن از اشعه ايكس براي ثبت تصاوير استفاده مي كند اما به دليل حجم كم اشعه و زمان كمتر تابش، ايمني بالاتري نسبت به دستگاه سي تي اسكن دارد.

تصوير سه بعدي؛ مهم ترين دستاورد cbct

مهم ترين شاخصه cbct ارائه تصوير سه بعدي از طريق پردازش اطلاعات حين تصويربرداري است. اين تصوير سه بعدي به دندان پزشك اين امكان را مي دهد كه دهان و دندان ها را از زواياي مختلف مورد بررسي قرار داده و عصب، رگ ها و بافت محل مورد نظر را به خوبي مشاهده كند. اگر كيست يا عفونتي نيز در فضاي دهان وجود داشته باشد، با اين شكل از عكس برداري مشخص مي شود.

عكس cbct؛ قابل استفاده براي متخصصين رشته هاي مختلف

اسكن هايي كه از فك و صورت با دستگاه cbct گرفته مي شود، علاوه بر دندان پزشكان به مدد متخصصين گوش و حلق و بيني، جراحان فك و صورت و سازندگان پروتزهاي صورت نيز مي آيد. پزشكان و دندان پزشكان با داشتن تصاوير سه بعدي، تشخيص هاي دقيق تر و عملكرد بهتري خواهند داشت. تصويرهاي سه بعدي ضريب خطاي انساني را به طور محسوسي كاهش مي دهد.

 نحوه عكس برداري با دستگاه cbct

نحوه تصويربرداري با اين روش به اين گونه است كه فرد بعد از خارج كردن تمامي اشياي فلزي از ناحيه گردن و سر، در مقابل دستگاه بي حركت قرار مي گيرد. دستگاه با چرخشي ??? درجه اي، از تمام نسوج نرم و استخوان ها تصويرهاي دو بعدي تهيه مي كند. در هر دور از چرخش، دستگاه cbct مي تواند ??? تا ??? عكس بگيرد. در نهايت با تركيب عكس ها در زواياي مختلف، تصاويري سه بعدي قابل ارائه به پزشك است.

كاربردهاي عكس cbct

همان طور كه گفته شد اين شيوه از عكس برداري در رشته هاي مختلف پزشكي و دندان پزشكي كاربرد دارد. تعدادي از كاربردهاي رايج cbct را مي توان نام برد:

  • تشخيص اختلال مفصل
  • بررسي سينوس ها
  • پيدا كردن راه حلي براي مشكلات ارتودنسي
  • بررسي دندان هاي نهفته
  • بررسي نحوه قرارگيري ايمپلنت ها
  • تشخيص مشكلات فك
  • مشاهده تومورهاي محدوده دهان
  • ارزيابي مجاري عصبي
  • مطالعه ساختار استخوان ها

?? -پيدا كردن منشا درد بعد از جراحي

 عكس cbct  نيم فك

در صورت لزوم دندان پزشك دستور عكس cbct نيم فك را مي نويسد. در اين مواقع عكس هاي تهيه شده از منطقه مورد نظر به صورت سه بعدي پردازش شده و به صورت ديجيتال در اختيار بيمار و پزشك قرار مي گيرد.

منبع: مجله سلامت


برچسب: راديولوژي الف،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۰:۲۳ توسط:sam موضوع:

راديولوژي الف

راديولوژي الف

راديولوژي شامل متدها و روش هاي مختلفي در عكس برداري است كه هر كدام مزيت هاي خاص خود را دارد. پيشرفت علم نيز تكنولوژي هاي تازه اي را در اختيار مراكز راديولوژي قرار مي دهد تا با بهره گيري از علم و تجربه، درمان هاي دقيق تري به بيماران ارائه شود. در اينجا اشاره كوتاهي به سه عكس متداول در دندانپزشكي مي كنيم:

  • عكس opg

عكس opg يكي از انواع عكس هاي راديولوژي رايج در دندانپزشكي است. وقتي فرد براي معاينه به صورت ساليانه به دندان پزشك مراجعه مي كند، در اولين اقدام، دندان پزشك دستور يك عكس opg را مي نويسد. در اين عكس نمايي از همه دندان ها در يك تصوير ديده مي شود كه بر اساس آن دندان پزشك تعداد جلسات لازم براي درمان را تنظيم مي كند.

كاربرد عكس opg

اين نوع از عكس برداري كاربردهايي در دندان پزشكي دارد كه به اين شرح است:

  • تشخيص حفره هاي دندان ها
  • مشاهده عفونت در لثه و دندان
  • وجود تومورها در لثه و دهان
  • تشخيص مشكلات سينوسي
  • شكستگي استخوان فك و دندان ها
  • مشاهده ميزان رشد دندان هاي شيري

فايده عكس opg

اين نوع از عكس برداري دندانپزشكي، كمك مي كند تا پوسيدگي هاي دندان، در مراحل ابتدايي تشخيص و درمان شود. زيرا با عميق تر شدن و گسترش پوسيدگي، امكان از دست رفتن دندان وجود دارد.

روند انجام كار

براي انجام اين عكس برداري، ابتدا بايستي عينك و اشياي فلزي ناحيه گردن و صورت مانند گردنبند را كنار گذاشت و چانه را روي قسمت مخصوص دستگاه قرار داد. صفحه كوچكي نيز در داخل دهان قرار مي گيرد كه فرد بايد آن را با دندان هاي خود ثابت نگه دارد.

بخشي از دستگاه كه به صورت دوار حركت مي كند، دور سر بيمار به حركت در مي آيد و تصويري ??? درجه اي از ناحيه فك بالا و پايين را در يك نما حاصل مي كند. در زمان كار دستگاه، فرد بايد ثابت و بي حركت بماند. مدت زمان اين عكس برداري به طور معمول كمتر از ? دقيقه خواهد بود.

عكس opg  در زعفرانيه

براي تهيه عكس opg و استفاده از اين خدمت در عكس opg در زعفرانيه و مناطق اطراف مي توان به راديولوژي الف مراجعه كرد كه با در اختيار داشتن تجهيزات به روز و كادري مجرب، آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

  • عكس ايمپلنت

هرگاه فردي به هر علت، يك يا چند دندان خود را از دست بدهد، بهترين روش جايگزيني دندان، استفاده از ايمپلنت است. ايمپلنت دنداني است كه دندان پزشك بر اساس قالب هاي تهيه شده از فك بيمار، ساخته و آن را به شكل ثابت به فك متصل مي كند. ظاهر ايمپلنت با دندان هاي ديگر تفاوت چنداني ندارد.

در مراحل قالب گيري، اتصال و بعد از متصل كردن ايمپلنت، نياز است تا دندان پزشك به صورت واضح عكس هاي دو بعدي يا سه بعدي از فك را مشاهده كند. در اين مواقع انواع عكس برداري هاي قابل استفاده در دندانپزشكي به كمك دندان پزشك مي آيند و او مي تواند بر حسب نياز از يكي از روش ها بهره ببرد.

عكس ايمپلنت را مي توان از طريق روش معمولي راديولوژي دندان، سي تي اسكن، راديولوژي جمجمه، opg و cbct تهيه كرد. اين روش ها، قابل جانشيني با يكديگر نيستند و به تشخيص دندان پزشك هر بار، يكي از آن ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از ميان اين روش ها كه عكسي دو بعدي را در اختيار دندان پزشك قرار مي دهند، cbct با ارائه عكس سه بعدي كمك شايان توجهي به روند درمان مي كند.

تمامي روش هاي مورد نياز در تهيه عكس ايمپلنت در شمال تهران، در مركز راديولوژي الف گرد هم آورده شده تا بيمار با مراجعه به تنها يك مركز، تمام خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.

عكس cbct

Cbct تكنولوژي شاخصي است كه به كمك متخصصين آمده تا درمان مطلوب تري را رقم بزند. دستگاه عكس برداري cbct همانند سي تي اسكن از اشعه ايكس براي ثبت تصاوير استفاده مي كند اما به دليل حجم كم اشعه و زمان كمتر تابش، ايمني بالاتري نسبت به دستگاه سي تي اسكن دارد.

تصوير سه بعدي؛ مهم ترين دستاورد cbct

مهم ترين شاخصه cbct ارائه تصوير سه بعدي از طريق پردازش اطلاعات حين تصويربرداري است. اين تصوير سه بعدي به دندان پزشك اين امكان را مي دهد كه دهان و دندان ها را از زواياي مختلف مورد بررسي قرار داده و عصب، رگ ها و بافت محل مورد نظر را به خوبي مشاهده كند. اگر كيست يا عفونتي نيز در فضاي دهان وجود داشته باشد، با اين شكل از عكس برداري مشخص مي شود.

عكس cbct؛ قابل استفاده براي متخصصين رشته هاي مختلف

اسكن هايي كه از فك و صورت با دستگاه cbct گرفته مي شود، علاوه بر دندان پزشكان به مدد متخصصين گوش و حلق و بيني، جراحان فك و صورت و سازندگان پروتزهاي صورت نيز مي آيد. پزشكان و دندان پزشكان با داشتن تصاوير سه بعدي، تشخيص هاي دقيق تر و عملكرد بهتري خواهند داشت. تصويرهاي سه بعدي ضريب خطاي انساني را به طور محسوسي كاهش مي دهد.

 نحوه عكس برداري با دستگاه cbct

نحوه تصويربرداري با اين روش به اين گونه است كه فرد بعد از خارج كردن تمامي اشياي فلزي از ناحيه گردن و سر، در مقابل دستگاه بي حركت قرار مي گيرد. دستگاه با چرخشي ??? درجه اي، از تمام نسوج نرم و استخوان ها تصويرهاي دو بعدي تهيه مي كند. در هر دور از چرخش، دستگاه cbct مي تواند ??? تا ??? عكس بگيرد. در نهايت با تركيب عكس ها در زواياي مختلف، تصاويري سه بعدي قابل ارائه به پزشك است.

كاربردهاي عكس cbct

همان طور كه گفته شد اين شيوه از عكس برداري در رشته هاي مختلف پزشكي و دندان پزشكي كاربرد دارد. تعدادي از كاربردهاي رايج cbct را مي توان نام برد:

  • تشخيص اختلال مفصل
  • بررسي سينوس ها
  • پيدا كردن راه حلي براي مشكلات ارتودنسي
  • بررسي دندان هاي نهفته
  • بررسي نحوه قرارگيري ايمپلنت ها
  • تشخيص مشكلات فك
  • مشاهده تومورهاي محدوده دهان
  • ارزيابي مجاري عصبي
  • مطالعه ساختار استخوان ها

?? -پيدا كردن منشا درد بعد از جراحي

 عكس cbct  نيم فك

در صورت لزوم دندان پزشك دستور عكس cbct نيم فك را مي نويسد. در اين مواقع عكس هاي تهيه شده از منطقه مورد نظر به صورت سه بعدي پردازش شده و به صورت ديجيتال در اختيار بيمار و پزشك قرار مي گيرد.

منبع: مجله سلامت


برچسب: راديولوژي الف،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۵۲ توسط:sam موضوع:

تابلو سازي حروف وكيوم

تابلو سازي حروف وكيوم به حروف برجسته سه بعدي گفته ميشود كه يكي از جديدترين تابلوهاي تبليغاتي است و امروزه در كنار ساير تابلوهاي تبليغاتي حروف برجسته از جمله حروف استيل، حروف چلنيوم، حروف نئون پلاستيك و … بسيار مورد استقبال مشتريان قرار گرفته است.

تابلو وكيوم به دليل شكل حروف سه بعدي، از زيبايي خاصي برخوردار بوده و آن را از ساير تابلوهاي حروف برجسته متمايز كرده است. تابلو سه بعدي وكيوم به وسيله دستگاه تمام اتوماتيك و از طريق حرارت دادن پلكسي گلس، ساخته مي­شود. به گونه اي كه پس از طراحي حروف، به وسيله دستگاه  CNC، الگوي كار برش داده شده و بر روي دستگاه وكيوم قرار مي گيرد. در مرحله بعد روي الگوي كار، ورق پلكسي گلس قرار گرفته و حرارت داده مي شود و درنهايت ورق حرارت ديده ساكشن شده و شكل قالب را به خود ميگيرد.

حروف برجسته تابلو وكيوم را مي­توان با تلفيقي از ساير حروف برجسته، مانند حروف استيل و در رنگ­هاي متفاوت طراحي و توليد كرد. تلفيق انواع حروف برجسته باعث ساخت زيباي تابلو وكيوم مي­شود.

قيمت تابلو وكيوم در مقايسه با ديگر تابلوهاي سه بعدي، از جمله تابلو چلنيوم، به علت مراحل ساخت آن، بيشتر بوده و تنها تفاوت آن با حروف پلاستيك و چلنيوم، برجسته بودن پلكسي رويه كار مي­باشد.

مزاياي تابلو وكيوم (حروف برجسته سه بعدي):

  • ضد آب و مقاومت بالا در برابر شرايط آب و هوايي مانند: تابش نور آفتاب، گرد و غبار، ضربه، برف و باران، رطوبت و
  • داراي قابليت اجراي نورپردازي­هاي تركيبي و چشم نواز
  • ايجاد شكل و حالت خاص سه بعدي روي حروف
  • دوام، استحكام، يكپارچگي و عمر زياد
  • سبك و انعطاف پذير نسبت به طلق­هاي پلاستيكي
  • شبيه سازي حروف ريخته گري شده مانند برنج و آلومينيوم و ساير فلزات

zdyz_z6.jpg

تابلوهاي وكيوم به علت نوردهي، شكل فانتزي و تنوع رنگ و مدل، با ساير تابلوهاي تبليغاتي از جمله چلنيوم رقابت تنگاتنگ داشته و طرفداران زيادي دارد.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: تابلو سازي حروف وكيوم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۱:۵۸ توسط:sam موضوع:

5 دليل براي انتخاب فضاي كار اشتراكي براي راه‌ اندازي استارتاپ‌

‏5 دليل براي انتخاب فضاي كار اشتراكي براي راه‌ اندازي استارتاپ‌‏

وبلاگ مقالات ‏5 دليل براي انتخاب فضاي كار اشتراكي براي راه‌ اندازي استارتاپ‌‏

دلايل انتخاب فضاي كار اشتراكي

دلايل انتخاب فضاي كار اشتراكي

 

‏? مورد از دلايل انتخاب فضاي كار اشتراكي براي راه‌ اندازي استارتاپ‌‏ به دليل اهميت بالاي اين موضوع در اين مقاله نوشته شده است.

همه كساني كه اميد راه‌اندازي كسب و كار خودشان را دارند در ابتدايي‌ترين مرحله به دنبال جايي براي شروع فعاليت خود هستند.

پس قبل از شروع، بايد به بررسي موضوع انتخاب محل كار بپردازيد.

بخشي از گردانندگان استارتاپ‌ها تصميم مي‌گيرند كه شغل خود را از خانه مديريت كنند،

اما در صورت رشد استارتاپ، ممكن است دفتر خانگي، محيط مناسبي براي ادامه كار نباشد؛

چون احتمالاً در آن زمان، لازم خواهد بود كه افراد و مشتريان بيشتري را ملاقات كنيد.

همچنين ممكن است جداسازي محل زندگي و كار سخت باشد.

مشكل از زماني بيشتر مي‌شود كه پول كافي براي خريد يا اجاره يك دفتر كار در اختيار نداشته باشيد

و كافي‌شاپ مورد علاقه‌تان هم به اندازه‌اي شلوغ باشد

كه نتوانيد تمركز كنيد و با افراد مختلف تماس بگيريد و قرار ملاقات تنظيم كنيد.

اينجاست كه فضاي كار اشتراكي مانند قهرمان داستان به كمك شما مي‌آيد.

يك فضاي كار اشتراكي، كارمندان دوركار، صاحبان مشاغل كوچك و كارمندان و آزادكاران را در يك محيط كار مشترك گرد هم مي‌آورد.

حتي شركت‌هاي بزرگي مانندIndiegogo ، Instagram، Timehop، Uber، Wanderfly  نيز از در ابتداي كار، از فضاي كار اشتراكي استفاده كرده‌اند.

از جمله دلايل انتخاب فضاي كار اشتراكي، و يكي از فوايد كليدي استفاده از اين فضاها، انعطاف‌پذيري آن است.

هر فضاي كار اشتراكي، داراي يك طرح متفاوت است؛

مثلاً ممكن است به صورت يك دفتر كار باز با رديفي از ميزها و فضايي براي استراحت و يا يك مجموعه محصور داراي دفاتر خصوصي و اتاق جلسات ‌باشد.

 

مدل‌هاي چيدمان در فضاي كار اشتراكي

در نوعي از اين فضاها، هر فردي داراي ميز كار مخصوص به خود است

و بايد بابت اين ميز، مبلغي را پرداخت نمايد.

همچنين هر فرد مي‌تواند اتاق جلسات را براي برگزاري جلسات رزرو كند

و يا از يك فضاي مشترك و در كنار ديگران جلسات خود را برگزار كند.

در اين فضاي كار، برخي امكانات (مثلاً آشپزخانه و سرويس بهداشتي)، با ديگر همكاران، مشترك است.

براي شروع، فقط بايد يك فضاي كار اشتراكي مناسب را -هم از نظر الزامات كار خود و هم از نظر اصول و شرايط اخلاقي متناسب با سليقه خود- پيدا كنيد.

چه نوع فضاي كار اشتراكي مناسب من است؟

مي‌توانيد بعضي از فضاهاي كار اشتراكي را به صورت روزانه، ماهيانه و حتي هفتگي اجاره كنيد.

به عنوان مثال، برخي از فضاهاي كاري مشترك، در نزديكي مراكز رشد (مركز رشد يا انكوباتور (incubator)  يكي از ابزارهاي رشد اقتصادي است

كه به منظور حمايت از كارآفرينان تحصيل‌كرده تأسيس مي‌شود

و با ارائه امكانات و تسهيلات عمومي، زمينه پا گرفتن شركت‌هاي جديد را فراهم مي‌كند) قرار دارند، بنابراين مي‌توانيد از چنين فضاهايي استفاده كنيد.

در برخي از فضاهاي اشتراكي ديگر، موارد خاصي مانند فناوري يا اهداف خلاقانه مورد استقبال قرار مي‌گيرند.

اكثر فضاهاي اشتراكي، افراد با سلايق مختلف را پذيرش نموده و با آنها همكاري مي‌كنند.

البته، استفاده از فضاهاي كاري اشتراكي براي راه‌اندازي استارتاپ‌ها داراي مزايا و منافع مخصوص به خود است.

به عنوان مثال، اگر استارتاپ شما به حفظ حريم خصوصي نياز دارد و يا مي‌خواهيد طرح و نقشه محل كار خود را به خواست خود تغيير دهيد،

شايد استفاده از يك فضاي اداري مرسوم، گزينه بهتري براي شما باشد.

اما اگر براي شما فرقي نمي‌كند كه امكانات دفتر كار شما با استارتاپ‌ها و كار‌آفرين‌هاي ديگر مشترك باشد،

استفاده از فضاي كار اشتراكي گزينه بسيار مناسبي براي شما است.

 

همانطور كه در ابتداي مقاله گفتيم در ادامه، ? دليل اصلي براي استفاده از فضاي كار اشتراكي را آورده‌ايم:

 

?- در اختيار داشتن امكانات بهتر در مقايسه با كافي شاپ يا دفتر كار خانگي شما

به احتمال زياد، استفاده از كافي شاپ يا خانه به عنوان دفتر كار، مي‌تواند مشكلاتي از قبيل وجود سر و صداي اضافه و همينطور مشكلات ديگر را براي شما ايجاد كند كه با كار حرفه‌اي شما در تناقض باشد.

در حاليكه فضاهاي كاري اشتراكي، تمام تسهيلات و امكانات مورد نياز براي انجام كار حرفه‌اي مانند تعداد زيادي پريز برق، مبلمان اداري، فضاي كافي براي قرار دادن ميز و اينترنت پرسرعت را در اختيار شما قرار مي‌دهند.

دوسي ريچاردز، مديرعامل فروشگاه‌هاي فن‌آوري لوتوس كه كسب و كار خود را در فضاي كاري مشترك پارك توسعه فناوري واقع در نيويورك راه‌اندازي كرده، مي‌گويد:

جابجايي از كافي‌شاپ نزديك به محل زندگي من و كار كردن در يك فضاي كاري مشترك، تصميمي بود

كه كيفيت زندگي من را به طرز چشمگيري تغيير داد.

من، استفاده از چنين فضاهايي را افراد فريلنس يا دوركار و كارآفريناني كه به دنبال يك تجربه كاري جديد هستند، توصيه مي‌كنم”.

در صورت استفاده از چنين فضايي -در مقايسه با كافي‌شاپ- كنترل بيشتري بر محيط كار خود خواهيد داشت.

اگر ترجيح مي‌دهيد كه در يك محيط با حضور افراد همفكر خود كار كنيد و يا از يك فضاي كاري محرمانه استفاده كنيد،

و به سكوت و آرامش نياز داريد؛ انتخاب فضاي كار اشتراكي بهترين گزينه است.

در اين فضاهاي كاري، امكانات زيادي از جمله اتاق جلسات، فضاي استراحت و آشپرخانه در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

علاوه بر اين، گاهي در اين مكان‌ها، چاي، قهوه و ميان وعده‌هاي رايگان نيز وجود دارد،

كه اين مورد نيز يكي از مزايايي است كه اين محيط‌ها، در مقايسه با كافي‌شاپ‌هاي محلي در اختيار شما قرار مي‌دهند.

 

?- فضاي كار اشتراكي، يك راه‌حل انعطاف‌پذير و مقرون به صرفه در اختيار شما قرار مي‌دهد

 اجاره فضاي اداري سنتي، مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي شما براي راه‌اندازي استارتاپ باشد،

ولي اجاره‌ چنين مكان‌هايي، مستلزم پذيرفتن  تعهدات مالي طولاني‌مدت است.

به هر حال، فضاي كار اشتراكي، موجب چالاك شدن استارتاپ و رشد و تغيير مثبت آن مي‌شود.

مهمترين گزينه اين است كه مجبور نيستيد هر ماه، اجاره بها پراخت كنيد.

با توضيحاتي كه ارائه شد بديهي است كه كار در فضاي مشترك، يك گزينه ارزان‌تر نسبت به اجاره دفتر كار مستقل است.

 

?- مي‌توانيد در يك سطح كاملاً جديد، شبكه ‌سازي كنيد

 عمدتاً، جامعه فريلنسرها، كارآفرينان و مشاغل كوچك از فضاهاي كاري مشترك استفاده مي‌كنند،

بدين ترتيب با استفاده از چنين فضايي، فرصت شبكه‌سازي با افرادي كه آنها نيز در تلاش هستند

كه براي خود كسب و كاري را راه‌اندازي كنند، به راحتي فراهم مي‌شود.

معمولاً فضاهاي كار اشتراكي، موجب تقويت روابط مشترك مي‌شوند،

چرا كه در اين فضاها، به عنوان مثال صحبت درباره موضوعات ساده به هم سرعت به بحث درباره مبادلات كاري يا شراكت مثبت تبديل خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر شما مالك يك استارتاپ با فناوري بالا  هستيد

و نياز به فردي داريد كه در نوشتن نشريات مرتبط با استارتاپ به شما كمك كند،

احتمالا در فضاي كار اشتراكي مي‌توانيد نويسنده‌اي را پيدا كنيد كه با هزينه مناسب با شما كار كند.

در صورتيكه از فضاهاي كاري مشترك، به عنوان مكاني براي برگزاري رويدادهاي كاري استفاده شود،

امكان ديدار با همكاران و جامعه تجاري گسترده‌تري براي شما فراهم مي‌شود.

مواردي از قبيل برگزاري جلسات بحث و تبادل نظر در يك روز تعطيل همراه با سرو نوشيدني رايگان، برگزاري يك جلسه يادگيري به همراه يك نهار ساده، رونمايي از يك محصول با فناوري بالا، برگزاري يك نشست به همراه ارائه پيشنهاد براي آموزش يك مجموعه از مهارت‌هاي مرتبط با كسب و كار شما، همگي مي‌توانند فرصت فراگيري چيزهاي جديد و ملاقات با افراد جديد را براي شما فراهم آورند.

همچنين در بسياري از فضاهاي كاري مشترك، افراد تشويق به برگزاري رويدادهايي مي‌شوند

كه در طي آن، مهارت‌هاي متخصصان به ديگران عرضه شده و بازاريابي آن حرفه نيز صورت مي‌پذيرد.

 

?- در فضاهاي كاري مشترك، توصيه‌هاي شغلي زيادي در دسترس قرار مي‌گيرد

فضاي كار اشتراكي مي‌تواند فرصت مناسبي را براي مشاوره در مورد استارتاپ شما، در اختيارتان قرار دهد.

  • دليل اول: آن است كه در چنين فضايي، شما به جمعي از همكاران داراي تجربيات و مهارت‌هاي متنوع دسترسي داريد كه مي‌توانند در جهت حل يك مشكل بخصوص به شما كمك كنند.
  • دليل دوم: بسياري از فضاهاي كاري مشترك، توسط تيمي از مديران با انگيزه اداره مي‌شوند كه مي‌توانند شما را به مسيري صحيح راهنمايي كنند و توصيه‌هايي را به شما ارائه دهند. برخي از فضاهاي كار اشتراكي نيز به عنوان شتاب‌دهنده و يا به عنوان مركز رشد تلقي مي‌شوند. افراد يك مركز رشد، در زمينه رشد كسب و كارهاي جديد متخصص هستند و مي‌توانند به عنوان يك عامل شتاب‌دهنده، ابزارهاي رشد سريع را براي صاحبان مشاغل فراهم نمايند.

هر دوي اين موارد مي‌توانند بسته به مرحله رشد كسب و كار و بسته به نيازهايتان منبع اطلاعاتي در مورد چگونگي رشد كسب و كار شما باشند.

 

?- يك محل كار مشترك مي‌تواند با رشد كسب و كار، توسعه داده شود

يكي ديگر از مزاياي فضاي كاري اشتراكي، امكان افزايش مقياس محل كار است.

در صورتيكه شما در زمان اوج كار خود، نياز به تجهيزات يا تسهيلات بيشتري داشته باشيد

و يا در زمان‌هاي پر ترافيك كاري به نيروي كار بيشتري نياز داشته باشيد،

در هر دو صورت، تنها در يك فضاي كار اشتراكي است كه به راحتي امكان گسترده‌تر كردن فضايي كه در اختيارتان قرار گرفته براي شما فراهم خواهد شد.

بعلاوه، كارمندان نيز در يك محيط كاري مشترك، دلگرم‌تر شده و پيشرفت بيشتري مي‌كنند.

تحقيقات نشان داده است كه در چنين محيطي، همكاران احساس مي‌كنند

كه بيشتر بر كار خود كنترل دارند و كار آنها معني‌دار‌تر است

و بيشتر به عنصر همكاري مشترك اهميت مي‌دهند.

براي دانستن دلايل انتخاب فضاي كار اشتراكي، شبكه هاي اجتماعي پاراديس هاب را دنبال كنيد:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: 5 دليل براي انتخاب فضاي كار اشتراكي براي راه‌ اندازي استارتاپ‌،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۹:۲۷ توسط:sam موضوع:

درباره دستگاه زباله خرد كن

درباره دستگاه زباله خرد كن

دستگاه آشغال خردكن يا زباله خردكن سينك ظرفشويي  كه به اسم هاي ديگري نيز شناخته ميشود مانند: زباله خرد كن آشپزخانه، دستگاه زباله خرد كن خانگي شناخته مي شود كه  در دهانه خروجي آب سينك ظرفشويي نصب شده و تمام ضايعات غذايي ازجمله اضافه غذا،پوسته ميوه جات ،سبزيجات ، تفاله چايي را پودر كرده و همراه با آب وارد فاضلاب ميكند. اين دستگاه در دو مدل زباله خردكن خانگي و زباله خردكن صنعتي در بازار داخلي عرضه ميگردد .

uucr_image1.jpg

به اين دستگاه، دستگاه زباله خردكن آشپزخانه يا زباله محوكن نيز گفته ميشود.

با نصب اين دستگاه زباله خردكن زير سينك جداسازي بازيافت تر از خشك راحتتر انجام شده كه مجراي فاضلاب را از هر گونه چربي و گرفتگي باز مي دارد.

اين دستگاه داراي تايئديه از سازمان هاي آب وفاضلاب ، بهداشت ، محيط زيست ميباشد.

 

  • وزن كم
  • كم صدا
  • پر قدرت
  • كليد اير سويئچ پنوماتيك
  • قابليت اتصال به لوله خورجي ماشين ظرفشويي و لباسويي

 

 

 

شير ظرفشويي و شير آلات بهداشتي

 

شير ظرفشويي در مدل هاي گوناگون ارائه شده است كه جز پر فروش ترين شيرآلات ميباشد كه همه به دنبال  قيمت مناسب و كيفيت مطلوب به عنوان شير ظرفشويي هستند كه بتوانند از آن استفاده كنند و صرفه اقتصادي نيز برايشان داشته باشد.بعضي از اين شير آلات ظزفشويي داراي ضمانت نامه و خدمات پس از فروش در سراسر كشور مي باشند.

كه نمونه از برند هاي بهترين آن ها را به شما معرفي مي كنيم:

شير ظرفشويي قهرمان،شير سينك ظرفشويي قهرمان ،شيرظرفشويي شولدر،شير سينك ظرفشويي راسان،

فروشگاه آنلاين چلونگر در عرضه انواع وسايل كالاي تخصصي ساختماني فعاليت دارد و انواع شير سينك آشپزخانه،شير آلات بهداشتي،ست شير آلات، شير سينك آشپزخانه و… فعاليت دارد.براي ديدن قيمت ها و اطلاعات بيشتر به فروشگاه اينترنتي چلونگرمراجعه كنيد.

 

شير ظرفشويي ها در مدل و برند هاي  مختلف استفاده  ميشوند و از طرح ساده و جذاب بهترين گزينه براي خريد شير ظرفشويي با قيمت مناسب از كارخانه كورد نظر  ميباشد.ارتفاع مناسب تنه شير از سطح سينك وبه كارگيري علم ريختگي از مزاياي محصولات ميباشد.

 

اين نوع شيرآلات را در بازار داخلي با نام هاي مختلفي مانند شير سينك قهرمان، شير سينك ظرفشويي قهرمان يا شير آشپزخانه قهرمان نام ميبرند اما به طور معمول اين شير با نام شير ظرفشويي قهرمان مدل اسپانيايي عرضه ميگردد.

 

شيرآلات قهرمان از لحاظ جنس آلياژ و آبكاري بدنه از كيفيت مطلوبي برخوردار بوده و از نظر رتبه در دسته شيرآلات كلار و شيرآلات راسان قرار دارد.

 

ست شيرآلات قهرمان مدل اسپانيايي داراي شير ظرفشويي، شير روشويي ثابت، شير توالت و شير حمام نيز مي باشد كه در قسمت محصولات و با انتخاب شيرآلات بهداشتي قهرمان ميتوانيد مشاهده كنيد و به آساني خريد مطمئن داشته باشيد.

 

كالاي ساختماني چلونگر سعي در ارائه اطلاعات دقيق و كامل از شيرآلات بهداشتي مختلف داشته و بدون تعصب به برندي خاص اطلاعات صحيح را دراختيار كاربران قرار ميدهد تا براي خريد شيرآلات بهداشتي و ديگر محصولات ساختماني تصميم گيري را براي مشتريان عزيز آسان تر نمايد


برچسب: درباره دستگاه زباله خرد كن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۱۳ توسط:sam موضوع:

تازه هاي نشر اسفند ماه 98– كاواك

 

ريچارد واتسون | مترجم: حامد عاملي | نشر عنوان

در اوايل سال ???? يك زن ?? ساله به نام جوي وينسنت در آپارتمان خود در لندن مرده پيدا شد. چيز قابل توجه در اين مورد اين بود كه او بيش از دو سال بود كه مرده بود و تلويزيون او هنوز روشن بود اين اتفاق چطور افتاده بود؟ ديگران كجا بودند؟ جواب اين است كه ديگران مشغول به كار خود بودند. در گذشته وقتي كسي مي‌مرد چيز كمي از او باقي مي‌ماند. صد سال پيش شايد نامه يا نقاشي‌هايي از شما باقي مي‌ماند. ?? سال پيش عكس‌هاي كم‌رنگي از شما باقي مي‌ماند اما امروزه چيزي كه از شما باقي مي‌ماند كليپ‌هاي ويدئويي، تصاوير ديجيتال، فايل هاي صوتي و ايميل‌هاي شماست. وب سايتي به نام MY lastemail.com وجود دارد كه به شما قول مي دهد آخرين ايميلتان را بعد از مرگ شما بفرستد.

كتاب تامل درباره گيوتين

آلبر كامو | مترجم: قاسم رستمي | انتشارات فرهنگ جاويد

كتاب حاضر تأملات آلبر كامو است درباره‌ي مجازات اعدام. او در اين كتاب به‌نحوي مستدل و قاطع نفرت و عصيان خود را نسبت به مجازات مرگ بيان مي‌كند. به‌باور كامو انسان نه گناهكار است و نه بي‌گناه. امّا چون معصوميت امر مطلقي نيست قاضي هم فرد كامل و معصومي محسوب نمي‌شود. از اين‌رو، مجاز نيست در مورد مرگ و زندگي انسان تصميم بگيرد مگر آن‌كه خود كاملاً پاك و از گناه مبري باشد، چيزي كه البته ناممكن است. حق زيستن، حق طبيعي همه‌ي انسان‌هاست، حتي بدترين آن‌ها. پست‌ترين جنايتكاران و بي‌نقص‌ترين قضات در اين زمينه برابرند و به يك ميزان نگون‌بخت و همبسته‌اند. حكم مرگ تنها همبستگي بي‌چون‌وچراي انسان‌ها را از بين مي‌برد، همبستگي در برابر مرگ.

كتاب آوانگارديسم

پل وود | مترجم: احمد رحمانيان | نشر وارش

اگر بخواهيم درباره هنر چيزي بگوييم كه از صدق آن كاملا اطمينان داشته باشيم، مي‌توانيم به اين بسنده كنيم كه هنر يك امر قصدي است. منظور ما اين است كه هنر كاري است كه ما (در مقام عامل) انجام مي‌دهيم و آثار هنري چيزهايي هستند كه انسان‌ها مي‌سازند. صدق اين گفته هرگز با يافته‌هاي گذشته و اخير زير سوال نمي‌رود، با يافته‌هايي چون اين كه ما نمي‌توانيم يك اثر هنري را از روي سفارش توليد كنيم، اين كه بداهه‌سازي جاي خاص خود را در ساختن اثر هنري دارد، اين كه هنرمند ضرورتا بهترين مفسر اثر خود نيست و اين كه مخاطب در نظم بخشيدن به آنچه ادراك مي‌كند نقشي مجاز و موجه دارد.

 

 

?


برچسب: تازه هاي نشر اسفند ماه 98– كاواك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۱:۱۷ توسط:sam موضوع: