چين چينستان چين چينستان .

چين چينستان

خرابي هاي معمول پكيج ديواري

نكاتي كه در تعميرات پكيج حتما بايد بدانيد | اگر نمي‌خواهيد در تعميرات پكيج سرتان كلاه برود حتما اين مطلب را بخوانيد

 

 

 

امروزه دستگاه پكيج شوفاژ ديواري جزو لوازم خانگي اصلي مي‌باشد كه معمولا در آپارتمان هاي شهري جهت سيستم گرمايشي و همچنين تامين آبگرم مصرفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

معمولا مصرف كنندگان پكيج هاي ديواري هر ساله مبالغ زيادي خرج تعميرات پكيج مي‌كنند كه با دانستن كمي اطلاعات در رابطه با نحوه عملكرد اين دستگاه بخش عمده اي از اين هزينه ها را مي‌توان صرفه جويي كرد.

 

در ادامه مطلب به معرفي انواع پكيج ديواري كه در كشور موجود مي باشد و همچنين خرابي هاي معمول اين دستگاه مي‌پردازيم و همچنين در انتها راهكارهايي جهت افزايش طول عمر اين دستگاه و پيشگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري خدمتتان ارائه ميدهيم كه مطمئنا در هيچ كجا پيدا نخواهيد كرد.

 

بررسي كيفيت انواع پكيج ديواري در ايران

 

در كشور ما اكثر توليد كنندگان دستگاه پكيج ديواري در واقع فقط به واردات و مونتاژ قطعات يدكي كه از خارج كشور مشغول هستند و فرق آنها فقط در كيفيت قطعات وارداتي مي‌باشد و معمولا سيستم و عملكرد مشابهي دارند.

البته لازم به ذكر است كه پكيج هاي ديواري نيز در دو نوع تك مبدل و دو مبدل توليد مي‌شوند كه براي آنهايي كه قصد خريد پكيج را دارند اين نكته را متذكر ميشوم كه به خاطر كمي ارزان‌تر خريدن اقدام به خريد پكيج تك مبدل نكنيد و با توجه به سختي ?ب كشور ما پكيج هاي تك مبدل عمر بسيار كمي را دارا مي‌باشند.

 

البته كيفيت ساخت و قطعات برخي از پكيج هاي ديواري توليد شده در كشور را مي‌توان تا حدودي در حد استاندارد هاي بين المللي دانست و در صورتي كه پول خوزي پرداخت كنيد و با تحقيق مطمئنا ميتونيد پكيج خوب و با كيفيتي نيز خريداري نماييد.

 

خرابي هاي معمول پكيج ديواري

 

يكي از دلايل اصلي خاموش شدن انواع پكيج ديواري را مي‌توان كم بودن فشار بار پكيج دانست، فشار بار انواع پكيج ديواري در حالت استاندارد بايد روي 1/5 بار باشد، اين فشار بار براي كاركرد قطعات پكيج امري حياتي مي‌باشد و در صورت كم شدن فشار بار و نزديك شدن به صفر معمولا براي جلوگيري از آسيب رسيدن به قطعات پكيج كه با شعله مستقيم در ارتباط هستند عملكرد پكيج به طور كامل متوقف مي‌شود و در اين حالت شما بايد اقدام به بالا بردن فشار بار پكيج به روش زير نماييد

 

 

تنظيم فشار بار پكيج ديواري

 

براي بالا بردن فشار بار پكيج ديواري قطعه اي به نام شير پركن در زير دستگاه پكيج شوفاژ ديواري تعبيه شده است كه بوسيله آن ميتوانيد فشار بار را بالا ببريد.

 

براي پيدا كردن شير پركن بايد خم شويد و زير پكيج را نگاه كنيد و شير پركن را كه داراي ولوم پلاستيكي به رنگ آبي و يا مشكي مي‌باشد را پيدا كنيد و براي تزريق آب به سيستم ولوم آن را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد و به محض رسيدن عقربه گيج فشار روي 1/5 بار آنرا دوباره ببنديد.

 

دليل روشن نشدن پكيج ديواري

 

اگر شما با اين مشكل مواجه شديد و پكيج ديواري روشن نمي‌شود بايد ملاحظه كنيد چه كد خطايي روي پكيج ظاهر مي شود، در دستگاه هاي پكيج ديواري براي عيب يابي مشكلات بوجود آمده ارور هايي روي نمايشگر ظاهر مي شود و يا برخي از چراغ ها چشمك مي‌زنند.

با دانستن كد خطاي پكيج ديواري خود نسبت به عيب يابي و رفع عيب بوجود آمده سريعا اقدام خواهيد كرد.

 

به عنوان مثال در پكيج ايران رادياتور مدل آنالوگ    ارور 40 60 80 ايران رادياتور به اين معنا مي‌باشد كه چراغ هاي 40 60 80 در حال چشمك زدن مي‌باشند.

 

خرابي و تعمير پمپ پكيج ديواري

 

يكي ديگر از خرابي هاي دستگاه پكيج ديواري كه به دليل كيفيت پايين قطعات مي‌باشد خرابي پمپ پكيج مي‌باشد، اكثر تعميركاران با برخورد به مشكل خرابي پمپ پكيج سريعا اقدام به تعويض آن مي‌كنند در صورتي كه شركت پكيجكار با هدف كم كردن هزينه هاي تعمير پكيج اقدام به تعمير پمپ پكيج مي‌نمايد.

پيشنهاد مي‌شود در صورت نياز به   تعميركار پمپ پكيج حتما با شركت پكيجكار تماس بگيريد و مشكل خود را مطرح كنيد. مطمئن باشيد تعمير پمپ بهترين كاري هست كه ميتونيد انجام بديد چون متاسفانه پمپ و روتور هاي نو كه در حال حاضر در بازار به فروش مي‌رسد علاوه بر اين كه از كيفيت پاييني برخوردار هستند هيچ ضمانتي هم ندارند و بيشتر از 5 ماه روي پكيج دوام نمي‌آورند.

اين در حالي است كه شركت پكيجكار روتور هاي تعمير شده را با ضمانت كتبي يكساله ارائه مي‌دهد و همچنين قيمت خيلي مناسب تري دارد

 

پيشگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري

 

جهت جلوگيري از خرابي هاي مكرر پكيج ديواري حتما بايد به چند نكته دقت كنيد :

 

استفاده از پكيج ديواري در دماي كمتر از 60 درجه

باز نكردن شير آبگرم در مواردي كه نياز خيلي كم از آب داريد

استفاده از فيلتر هاي پلي مگنت (پلي فسفات و مغناطيسي)

استفاده از صافي برگشت

شستشوي مدار رادياتور هاي شوفاژ و تزريق محلول ضد رسوب به سيستم رادياتورها

در صورت مشاهده كوچكترين نشتي در سيستم پكيج ديواري حتما نسبت به رفع عيب بوجود آمده سريع اقدام كنيد (چون هر قطره آبي كه از دستگاه خارج شود با يك قطره از آب جديد جايگزين مي‌شود و مشكل اينجاست كه اون آب رسوب جديد وارد سيستم مي‌كند و آبي كه ريخته است قبلا رسوب خود را آزاد كرده و به عبارتي آب خنثي مي‌باشد)


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۵:۰۴ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :