چين چينستان چين چينستان .

چين چينستان

درمان موهاي زائد

يكي از سوال‌هاي متدوال در مورد ليزر مو‌هاي زائد اين است كه آيا اين شيوه براي استفاده امن است؟ شايعات زيادي در مورد سرطان زا بودن ليزر به خاطر استفاده از تشعشعات نور مطرح شده است و بسياري نيز فكر مي‌كنند كه ليزر امكان باروري را كاهش مي‌دهد. در ادامه اين مقاله در مورد اين شايعات صحبت خواهيم كرد.

در مورد ريسك مبتلا شدن به سرطان بايد گفت كه اشعه ايكس و گاما بيشترين ريسك را براي ابتلا به سرطان دارند. گاما و اشعه ايكس بالاترين فركانس تابش يونيزه را در اختيار دارند. در حالي كه هر دو منبع نور مي‌توانند از يك منبع طبيعي مثل گاز رادون منتشر شوند اما نسخه ساخته بشر آنها نيز موجود است. براي مثال نيروگاه‌هاي هسته‌اي اين نوع از تشعشع را براي انرژي هسته‌اي توليد مي‌كند. اين تشعشع براي شيوه‌هاي درماني مثل تصويربرداري از بدن CT يا اشعه ايكس مورد استفاده قرار مي‌گيرند. وقتي تابش يونيزه از بدن عبور مي‌كند، مي‌تواند به DNA سلول به صورت مستقيم صدمه وارد كند. اين صدمه مي‌تواند منجر به ايجاد سرطان شود. در حالي كه تابش يونيزه در اشعه ايكس و گاما بسيار زياد است، سازمان دارو و قضاي آمريكا ليزر را جز تابش‌هاي غير يونيزه دسته بندي كرده است.

آيا استفاده از دستگاه ليزر دايود الكس براي رفع موهاي زائد باعث ايجاد سرطان مي‌شود؟


يك متخصص پوست به نام دكتر ويتني بوو در اين مورد اعلام كرد:« تابش نور و انرژي آن در ليزر كاملا سطحي است. اين نور هميشه در سطح پوست تابيده مي‌شود. ليزر در نهايت هيچ آسيبي به DNA وارد نكرده و باعث جهش در آن نخواهد شد.» اشعه و انرژي نوري كه از طريق دستگاه‌هاي ليزر مو‌هاي زائد تابيده مي‌شوند، به گونه‌اي طراحي شده كه فوليكول مو را گرم و سپس نابود كند. در حالي كه شايد بسياري از زنان در مورد استفاده از ليزر به خاطر نا باروري نگران هستند بايد گفت كه متخصصان مي‌گويند انجام عمل ليزر هيچ ريسكي براي باروري ندارد. دكتر كنستانتين زاكاشانسكي در اين مورد گفت:« نور استفاده شده بيشتر از سطح فوليكول به بدن وارد نمي‌شود و هيچگاه به ارگان‌هاي داخل بدن نخواهد رسيد و بدين ترتيب تاثيري روي باروري نيز ندارد.»

https://alexdiode.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۱:۰۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :